ghi5laine.reismee.nl

Back Down Under

Hier ben ik weer, om jullie een update te geven over mijn leventje aan de andere kant van de wereld. Al gebeurd er niet veel spannends!
Zit al vanaf begin februari in Brisbane en het voelt goed om weer terug in Australie te zijn. Wel heel raar en wennen na 2,5 maand in Indonesie te zijn geweest. Want jah het sort of echte leven begint weer, want niemand meer die lekkere eten en hapjes voor me klaar maakt en niemand meer die me kleren voor me wast. Het is wennen, maarjah wat moet ik anders. Ondertussen ben ik het al gewend en kook en was ik zelf.

Nu zullen jullie wel denken , nog steeds in Australie??? Jah nog steeds. Ik vind het hier zo leuk, dat ik besloten heb om na Indonesie terug te keren en hier nog ff wat langer te blijven. Dat ging natuurlijk niet zo maar. Omdat ik vorig jaar 3 maanden op een boederij heb gewerkt (seizoenswerk), appelbomen knippen en appels inpakken, was het voor mij mogelijk om mij 1e visa met nog eens 12 maanden te verlengen. Dat heb ik dus gedaan. Ik heb vorige maand mijn aanvraag ingediend en heb begin deze maand te horen gekregen dat mijn aanvraag is goedgekeurd en mijn visa is verlengd met nog eens 12 maanden. Ik kan dus tot 20 maart 2011 in Australie verblijven als ik wil. Of ik dat ook ga doen is nog maar de vraag!
Ik verblijf op dit moment bij een vriendin thuis in Brisbane. Tijdens mijn boederij werk in Stanthorpe heb ik een Engels meisje, Amy genaamd, leren kennen die nu met haar vriend in Brisbane woont. Zij heeft me toen aangeboden dat ik als ik van Indonesie terug kwam wel bij haar kon chrashen en bij haar kon blijven zolang het nodig was. Zo doende verblijf ik in haar huisje. Ben wel echt super blij dat ik bij Amy thuis mag verblijven. Ik leef gewoon in een echte schoon huis, heb een eigen kamer, hoef geen keuken met tientallen backpackers te delen en heb een badkamer helemaal voor mezelf.

Ik ben de afgelopen tijd dus erg druk bezig geweest mer werk zoeken. En ik kan je zeggen het valt vies tegen. En ik weet niet of het te maken heeft dat ik een Work and Holiday Visa heb of dat ik gewoon niet goed genoeg ben. Ik weet wel dat als verkoopster zijnde, het werk hier in Australie veel serieuzer is dan in Nederland, ben ik achtergekomen nadat ik ff mocht meedraaien in een schoenenwinkel. Want ik weet dat ik in Nederland al 10 x aangenomen zou zijn als verkoopster (sorry wil niet opscheppen over mezelf) en hier in Australie zegt men dat ik niet goed genoeg ben. Daar sta ik soms van te kijken. Als het op een gegeven moment allemaal niet wil lukken, dan ga je maar reageren op alles wat je denk dat je dat wel kan doen, van administratie tot schoonmaakster en van kamermeisje tot in de foodcourt. En zelf mr au pair. Het laatste is dus dan gelukt. Eindelijk een vooruitzicht. Ik ga begin april richting Sydney waar ik als au pair ga werken. Het is niet de baan die ik wil, maar ik heb zo iets, moet iets doen om geld binnen te krijgen om straks weer verder te kunnen reizen. Ik ga bij een gezin wonen met twee kinderen, 2 jongens met de leeftijd van 3 en 6 jaar. Vind het erg spanned maar heb er wel zin in. Helemaal om in Sydney te wonen. Want Sydney is toch eingenlijk wel de stad waar ik wil zijn en niet Brisbane.

Voor de mensen die geen facebook en hyves hebben, ga binnenkort mijn foto's updaten voor jullie, dan hebben jullie er ook een beeld bij van wat ik allemaal gezien en gedaan heb.

Geen lang verhaal dit keer, misschien de volgende keer.

Tot snel! XOXO

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active