ghi5laine.reismee.nl

My lovely job in lovely Stanthorpe :S

Jaaaaaaa hier ben ik dan weer....Het is een tijdje geleden mr ik ben ontzettend druk met werken. En jah wat voor werk, je raadt het nooit.....appelbomen knippen. Juist jah appelbomen knippen. Ik zal het ff in het kort uitleggen van hoe en wat, want zo simpel was het voor mij in het begin niet.

Een appelboom is een boom met takken, Ja ja....En niet aan alle takken groeit er fruit. De takken waar geen fruit aan groeit noemt men 'watershoot' (ik heb geen idee wat het in het NL is) De watershoot kan je herkennen doordat ze recht omhoog groeien. Deze moeten we dus knippen, omdat ze nutteloos zijn en geen fruit geven. De meeste watershoots groeien aan de top van de boom maar het komt ook wel eens voor dat een boom alleen mr watershoots heeft. Meestal begin ik onderaan een boom. Kijk of er watershoots zijn en knip deze weg. Soms geef ik de boom ook een ‘beautycut’, als takken te lang zijn, omdat ik nu eenmaal vind dat een boom er toch mooi uit moet zien, de boom heeft nu eenmaal te maken met mij. Daarna plaats ik mijn ladder en knip de boom dus eigenlijk van beneden nr boven. En zo behandel ik elke boom die ik knip en dat kan wel zo'n 120 per dag zijn pfffffffff.
De hoogte van de bomen zijn verschillend. Ze kunnen 2 meter zijn mr ook 5 meter, dit hangt ook weer af van wat voor soort boom het is (Granny’s, Dells) en hoe oud een boom is. Soms komt het wel eens voor dat ik mn ladder niet gebruik mr gewoon de boom inklim. Na mn bugyjump en skydive kan ik dit natuurlijk ook wel aan. De boom moet dan wel stevige taken hebben en mn gewicht kunnen houden. En de boom moet zo groeien dat ik de boom vanuit het midden kan beklimmen. En eerlijk gezegd vind ik in de boom klimmen eigenlijk wel leuk.
Natuurlijk vragen jullie dan ook wel af of ik niet van mn ladder val! Nou dat is nu al zo vaak bijna gebeurt maar nog net niet. Het is voor mij na 2,5 maand, nu wel een gewoonte om ladder op en af te gaan, ook al staat deze onstabiel op de grond, zelfs balanceren op de hoogste tree van je ladder om toch mr die ene tak te kunnen knippen waar je mr net bij kan, terwijl als je je ladder verplaats het veel gemakkelijker gaat. En dat is het nu juist, je wilt je ladder zo min mogelijk verplaatsen, want daar zit best veel tijd in en tijd is geld. Helemaal als je per boom betaalt krijgt.
Verder werk ik ook in een apple packing shed, appels inpakken. Als de shed orders heeft mag ik komen werken. Dit is ongeveer 2 tot 3 keer in de week. Ik vind het niet erg om in de shed te werken, want ik krijg per uur betaalt. Het is alleen vermoeiend. Je staat achter een lopende band, appels blijven mr komen, je zet ze op een kartonnen blad en ondertussen moet je de appels ook checken op vlekken, of ze beurs zijn en of ze niet teveel verbrand zijn door de zon! Jah dat kan! Al met al vind ik het niet erg, mr het moet niet elke dag zijn.

Verder is het heel erg wennen voor mij en is het zo’n andere wereld, het platteland. Ten eerste men vloek hier zoveel, mn mond viel gewoon open van verbazing. Ik heb het F-woord nog nooit zo vaak in 1 zin gehoord. Zelf niet in een film. Alles is hier F*****. Het erge is dat ik na een paar weken het F-woord met een makkie zeg en ik heb het niet eens door.
Stanthorpe ‘City’ is zo klein, 1 lange straat, winkels zijn om 5 uur gesloten, zaterdag om 1 uur en zondag is alles letterlijk dood. Verder ga ik zonder make-up de straat op, wie had ooit gedacht dat deze dag zou aanbreken, want jah, voor wie moet ik mooi zijn. De boeren hier zijn nou niet echt aantrekkelijk. Ik ga na mn werk, gewoon lekker in mn vieze werkkleding boodschappen doen en dan moet het hoogte punt nog komen……Op vrijdag en zaterdag avond, als ik niet te moe ben, drink ik met de meiden van de hostel een biertje in de pub. Wie had ooit gedacht dat ik bier zou drinken. En eerlijk gezegd, is het eigenlijk niet zo vies. Bier is goedkoop en daarom drink ik het.
Laten we het hebben over de locals hier in Stanthorpe. Bijna iedereen is hier overgewicht. Heb nog nooit zoveel mensen met overgewicht bij elkaar gezien. Ik voel me echt een lucifer stokje tussen al die mensen. Het zijn niet alleen volwassenen maar ook kleine kinderen. De boer waar voor ik werk is zoooo dik, ik heb hem nog nooit zien lopen, zo lui is hij, of hij rijdt op zn tractor of zit in zn auto.
Laten we het hebben over de fashion hier in Stanthorpe. Niemand kan zich kleden hier. Oudere vrouwen willen jong lijken en jongere meiden willen ouder lijken. Of kleding die men aan heeft is te strak vanwege overgewicht. Ga je nr de pub op vrijdag en zaterdag, bijna de helft van de mannen draagt nog zn werkkleding. Dat is leven hier in Stanthorpe, werken en bier of cola rum.

Nog ff volhouden voor mij. Nog 2 weken dan is het voorbij met het platteland leven en heb ik weer genoeg geld om verder te reizen. Ik mis de grote stad, de zon, de zee en het strand. Nog ff en dan zie ik mn pinda vriendinnetje Maria weer, ik ga haar opzoeken in Thailand. Ik heb haar dan al 9 mndn niet gezien. Na Thailand ga ik met mijn zusje door Indonesie reizen. Zij komt over. Ik kan niet wachten om haar weer te zien. En na mn reis door Indonesie…ik weet het niet! We’ll see what happens!!!

Ik zeg....see ya XOXO

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active