ghi5laine.reismee.nl

Tahiti: Je ne comprends pas et je ne parler pas Fraaaaancais!!!!!

Wie had ooit gedacht dat deze dag zou aanbreken......eindelijk nr Tahiti. Na een moeilijke start, heb ik uiteindelijk erg genoten van het eiland. Mensen zijn hier erg vriendelijk en ik wordt door bijna iedereen begroet met ' Bonjour' en sommige mensen praten vervolgens in het Frans verder, omdat men denk dat ik local ben. Helaas begrijp ik er niets van en zeg ik; 'Je ne comprends pas et je ne parler pas Francais.' En dan is het vervolgens ooooooo. Engels spreken doen ze hier niet veel. Soms gaat het in de toeristensector een beetje moeizaam. En omdat men Engels spreekt om zn Frans is het voor mij nog moeilijker om het te begrijpen. En versta ik dingen, wat voor mij helemaal niet klopt, vervolgens kom ik dan achter wat ze wel bedoelen.

Ik heb vooral lekker veel vakantie gehouden, vaak nr de markt gegaan voor vers fruit en lekker goedkoop eten, genoten van de zon en mn hotelkamer en zwembad. Wat was dat fijn zeg, een hotelkamer. Groot bed, tv, eigen douche en toilet en echte handdoeken. Het is wel heel wat anders dan een hostel, waar ik alles met iedereen moet delen.
Verder heb ik hiet ook gedoken. Wat is het zeewater hier mooi. Het water is soms zo helder, dat het soms wel een zwenbad lijkt. Het onderwaterwereld is hier ook supermooi en heb weer een heleboel mooie, kleurrijke visjes gezien.
Ook heb ik een wandeltocht van mn leven gehad hier. Het was een wandeltocht door de regenwoud en door lava tubes. Het was een soort tocht wat je eigenlijk alleen mr op Discovery Channel ziet. Lopen door de regenwoud zonder een looppad en bladeren en struiken wegduwen om je weg te vinden. Lekker door de modder en het stromende water. Heeeerlijk.
Ook heb ik een dagje een auto gehuurd en heb ik een rondje Tahiti gemaakt, zo groot is het eiland niet. Alleen frustrerend dat niet alles is aangegeven met een bordje. Alles wat ik wilde zien, heb niet gezien, behalve de stranden dan, die zijn allemaal off-road.
Mijn dagje Moorea was ook niet helemaal perfect. Het had de hele dag gemiezerd en geen zon. Uiteindelijk heb ik toch mr besloten om het er beste van te maken, wat ik ook heb gedaan....lekker zwemmen in de zee. Tot ik er achter kwam dat ik werd bespiedt!!!! Ik wist niet hoe snel ik het water uit moest en me moest aankleden en weg moest gaan. Want jah ik was helemaal alleen op het strand....want wie gaat er nou nr het strand als het regent!!!
Verder had ik een kaartje voor de Heiva festival (dans competitie). Wat was dit super gaaf om te zien en wat heb ik genoten.

Als ik zo terug kijk, mis ik Tahiti nu wel...het relaxte leven.

xoxo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active