ghi5laine.reismee.nl

North Island of New Zealand

Zoals men ook zegt, het noord eiland verschild van het zuid eiland. Het noorden is groener, zachter en de Maori cultuur is meer aanwezig. Maar zoals het zuid eiland, is het noord eiland ook heel mooi.

In Kaikoura, zuid eiland, heb ik walvissen gespot, de sperm whale. Wat zijn deze groot. En dan ook nog te bedenken dat je maar een deel van een walvis ziet als deze op de oppervlakte zwemt, kan je na gaan hoe groot deze wel niet zijn. Het allermooiste is om te zien als de walvis gaat duiken, dan zie je de staart en vinnen....Super mooi.
Van Kaikoura ben ik nr Picton gegaan, om van hieruit de ferry te nemen nr Wellington. Een leukte tocht op een hele grote ferry met een foodcourt en een bioscoop. Wat was ik blij om in Wellington te zijn. Eindelijk een grote stad, waar ik mezelf kan vermaken. Want jah, de laaste grote stad waar ik ben geweest was Perth(Darwin, Alice en Cairns is niets meer dan een klein stadje) Ik heb zelfs bijna een hele middag in een museum doorgebracht (Te Papa) Museum was heel leuk, vooral de gedeeltes voor kleine kinderen, mr er was ook een Maori festival aan de gang met zanggroepen, waar ik de hele middag nr geluisterd heb. Wat kunnen zij mooi zingen. Verder heb ik veel gewandeld en window shoppen gedaan in Wellington......kijken kijken mr niet kopen
Van Wellington ben ik nr Napier gegaan. Een klein stadje waar niet veel te doen is, ook omdat je laat in de middag aankomt met de bus, kun je ook niet veel meer doen. Ik heb ondertussen ook mn planning door NZ moeten veranderen, omdat ik een kaartje heb gekocht voor de rugby wedstrijd All Blacks -Wallabies (New Zeeland - Australie)
Van Napier ben ik nr Taupo gegaan. In Taupo heb ik een skydive gedaan van 15.000 ft (geen idee hoeveel km dit is, mr hoog) Wat is dit gaaf. Je hele lichaam raakt eerst een paar sec in shock en je weet gewoon niet wat je overkomt, mr daarna.......Wow en het uitzicht, prachtig
Van Taupo ben ik nr Tauranga gegaan en van hieruit ben ik nr Auckland gegaan. Wat is Auckland een grote stad, niet normaal. Ben je in Auckland, dan duurt het nog een uur voor je in de CBD bent. Het grappige is dat Auckland zelf meer inwoners heeft dan heel het zuid eiland bij elkaar. Heel veel verschillende culturen zie je hier.
Gelukkig is het weer nu een beetje goed hier, af en toe zon en af en toe een bui. Mr ik vermaak me goed hier.
De rugby wedstrijd was super leuk om te zien, al begreep ik er niet veel van, heb genoten.. Grappig om mannen te zien vechten/worstelen om een bal. Wat een geluk had ik trouwens, een meisje in mn hostelkamer had twee kaartjes gekocht voor de wedstrijd, omdat zij dacht dat het eerste kaartje dat ze had gekocht niet goed genoeg was. ( ik als backpacker koop gewoon de goedkoopste) Zij heeft mij gewoon het andere kaartje gegeven voor niets, omdat mij zitplaats sucks, zei ze. Dus zat ik daar in het stadion, naast de VIP plaatsen. Dan weet je wel dat je hele goede zitplaats heb. Heb de wedstrijd dus goed kunnen volgen en kunnen bekijken (incl. de goodlooking gespierde mannen). Wat was dat leuk om mee te maken

xo ghis

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active