ghi5laine.reismee.nl

South Island of New Zealand: Een groot levend ansichtkaartje

WOW.....wat is het zuid eiland van NZ mooi. Je zit echt midden in de natuur en ik geniet volop. Dit ondanks de kou. Ligt eraan waar je bent mr het kan hier onder nul zijn tot een graad of 8. Een heel verschil met Cairns natuurlijk waar ik de afgelopen maand heb doorgebracht. Maar de kou maak niet uit, het geeft mooie uitzichten.

Ik ben begonnen in Christchurch. Mijn vlucht van Brisbane nr Christchurch is niet al te soepel verlopen. Ik had 1,5 uur vertraging en in Christchurch aangekomen moest ik bij de douane mijn wandelschoenen na laten kijken (to keep the native nature clear). Dit duurde ook allemaal zo lang, ipv 23.00 aankomen in mn hostel kwam ik pas om 01.30. Ik heb dus ff een dagje nix doen ingepland.
De volgende dag ben ik van Christchurch met de trein nr Greymouth gegaan, van van de oostkust nr de westkust. Een hele mooie treinrit door besneeuwde bergen. Of je nu links kijkt of rechts, het is overal een ansichtkaartje! De treinrit deed me ook beseffen hoe klein NZ eigenlijk is als je dit vergelijk met Australie. In Greymouth zelf was er niet veel te doen, dus heb ik mr een wandeltrack gedaan in en van de mooie uitzichten genoten.
Na Greymouth ben ik nr Franz Jozef gegaan. Hier heb ik een glacier walk gedaan. Franz Jozef heeft een enorme glacier. Deze is heel bijzonder want naast de glacier heb je een regenwoud. Er zijn mr 3 plaatsen op de wereld waar je dit hebt. Twee daarvan liggen in NZ en de ander ligt in Argentinie. De glacier walk was een hele mooie ervaring en het is super mooi.
Van Franz Jozef ben ik nr Queenstown gegaan. The city of extreme adventure......En gedaan heb ik dat ook. Wat ik altijd wel wilde doen, heb ik nu eindelijk gedaan, een bungy jump van 134 meter. Zooooooo vet en gaaf en het is helemaal niet eng. Ik was verder helemaal niet zenuwachtig en had er eerlijk gezegd super veel zin in en ik ben voor gegaan ook. Er moest een jongen voor mij springen en hij heeft er echt 10 min. overgedaan om zich zelf te laten valen. Angst was af te lezen van zn gezicht. Ik zeg...mannen zijn watjes!
De Nevis bungy jump is de hoogste van NZ en volgens mij de een na hoogste van de wereld. Het gevoel dat je na zo'n bungy jump hebt is gewoon geweldig....alsof je de hele wereld in je eentje aankan en ik heb nog drie dagen lang met een big smile rondgelopen.
Van Queenstown ben ik nr Dunedin gegaan. Een stadje waar niet veel te beleven is, mr wat je wel bezocht moet hebben, omdat hier de steilste straat van de wereld ligt, en steil is het ook, respect voor alle mensen die er wonen, om elke dag op en neer te gaan, want met de auto mag je er niet komen.
Van Dunedin ben ik nr Lake Tekapo gegaan. Wat is dit super mooi. Het is een klein plaatsje gelegen aan een heel groot meer, bergen op de achtergrond en een mooi plaatje heb je.
Van Lake Tekapo ben ik terug gegaan nr Christchurch, waar ik nu al een aantal nachten zit. Rondreizen met de bus is wel ok, alleen je zit aan een schema vast (en omdat ik weer teveel gepland heb voor mn reis, vind ik dat ik het zuid eiland te snel ben afgereisd) Ook het nadeel van de bus is dat de bus niet altijd stopt waar je wilt dat de bus stopt, bijvoorbeeld om mooie foto's te nemen.
Mijn verdere planning is om morgen nr Kaikoura te gaan, waar ik walvissen probeer te spotten. Zaterdag ga ik dan beginnen aan het noorder eiland. Ik ben benieuwd hoe dat is, want het schijnt heel anders te zijn dan de zuid eiland.
Verder gaat alles goed met me ondanks de kou. Ben zo niet voorbereid op de winter in NZ. Gelukkig heb ik leggings die ik onder mn normale broek aan kan doen.
En verder, heel stiekem mis ik Australie toch wel een beetje (of het is de zon?). NZ is echt mooi en is volop natuur, mr de steden zijn hier zo klein, dat je snel uitgekeken ben en je je snel verveelt.

Well mates, no worries and see ya soon again!

XOXO ghissie

En ojah.....foto's zijn nu ook op mn blog te zien. Nog niet alles, mr dat komt een beetje bij beetje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active