ghi5laine.reismee.nl

Cairns

Ja ik zit al een tijd in Cairns en de tijd gaat veel en veel te snel Ze zeggen wel eens 'Time flies when ur having fun' ik kan je vertellen, het is echt zo!

Buiten dat ik veel werk, heb ik een geweldige duiktrip achter de rug. Zoooo mooooi, WOW. Omdat het alweer zes jaar geleden is dat ik heb gedoken, heb ik eerst een refreshment gedaan. Ik heb met een klasje meegedaan die zijn PADI open water certificaat ging halen. De instructeur was toevallig NL dus dat was wel fijn. De cursus duurde twee dagen en bestond uit theorie en praktijk in het zwembad. En dit alles heb ik natuurlijk succesvol afgesloten.
De duiktrip duurde 3 dagen en per dag hadden we 3 of vier duike. Ook zaten er twee nachtduiken tussen, ik heb er alleen mr 1 gedaan, want het is best vermoeiend om 4 duiken op een dag te doen. De nachtduik viel erg mee, ik had veel erger verwacht. Dat je in een zwart gat zou duiken en het heel eng zou zijn....Niet dus, integendeel. In de avond valt er ook veel te zien onder water. Vooral als je maanlicht heb en met behulp van je zaklamp kan je ook veel zien.
Ik heb erg genoten van mn duiken. De 1e dag was wel erg wennen en ik had mezelf nog niet helemaal onder controle (mede ook omdat ik te weinig gewicht bij me droeg) Dag 2 en 3 waren geweldig en heb er volop van genoten. De Great Barrier Reef is 1 groot aquarium met kleurrijke koraal, nemo's, zeeschildpaden, roggen, mensvriendelijke haaien, grote/kleine/kleurrijke/alle soorten vormen vissen. Voor je het weet zit je al bijna een uur onder water of je ontdekt dat je je max. lucht heb bereikt en moet je weer nr de oppervlakte. Verder had ik een heel ervaren buddy, die me lekker op sleeptouw heeft meegenomen. Das fijn!
Als mn budget het toelaat wil ik tijdens mn trip wel meer duiken maken.

Verder werk ik nog steeds in de sushi bar en blijf ik in Cairns tot volgende week maandag. Mn leventje is hier een beetje saai, want jah, het enige wat ik doe is werken, werken, werken. Oftewel sushi sushi sushi......Buiten werken ga ik af en toe uit, wat ik hier erg vreselijk vind. Alleen mr backpackers, iedereen is dronken en irritante mannen die achter je aan zitten. Als ik een dagje vrij heb dan geniet ik van de zon en chill ik @ the lagoon.

Volgende week maandag ga ik dus naar Nieuw Zeeland. Het is winter daar, dus ik ben erg benieuwd hoe koud ik het daar ga vinden, aangezien ik alleen mr zon heb gehad. Maar goed daar maak ik me geen zorgen om, want over iets dan een maand zit ik lekker met mn kontje in het zonnige, warme Tahitit Worden jullie al jaloers?

Ik sushi en feest nog ff verder. Tot snel mates an see ya.

XOXO ghis

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active