ghi5laine.reismee.nl

Working @ a sushi bar

Jaaaa, ik zit al een aantal dagen in Cairns en het bevalt me prima hier, want het is warm en de zon schijnt. Buiten dat zit ik lekker niet in een hostel, voor de verandering, maar deel ik een appartement met 7 andere meiden. Ik deel mijn slaapkamer met Lara, een Zwitsers meisje. Verder delen we samen met de andere meiden 2 badkamers, een grote keuken en een woonkamer en hebben we een kleine zwembad in de achtertuin, die we delen met de andere meiden van het complex (in totaal zijn er 4 appartementen).
Ik heb verder niet veel op de planning staan, kan ook niet als je geen geld meer heb, behalve werken in de sushi bar en eind deze week duiken in de Great Barrier Reef. Daar kijk ik erg naar uit.
Mn baan in de sushi bar heb ik gister gevonden en maandag, morgen dus mag ik beginnen. Ik moet in de keuken staan en heb verder nog geen idee wat ik moet doen, het verdient iig geld!!!

Verder waren de 10 dagen vrijwillergswerk super tof en rustgevend. Ik heb erg genoten van de natuur en mis het zelfs wel een beetje erg...niet alleen dat mr ook mn team. Zoals ik al eerder schreef moesten we buffelgras opruimen rondom de Uluru (Ayers Rock) in de Uluru-Kata Tjuta National Park. In de jaren 70 is 80% van het park afgebrand en de overheid was bang voor erosie en hebben toen besloten om dat te voorkomen de buffelgras gepland. Alleen tegenwoordig overheerst de buffelgras en de Australische natuur blijft op de achtergrond. Australische insekten en dieren leven niet op en van buffelgras en om de Australische natuur te behouden zoals het was moet de buffelgras verwijderd worden. Dat heb ik dus gedaan voor vrijwillergerswerk.
Ik heb tijdens deze dagen niet alleen gewerkt mr ook heel veel moois gezien en lekker gewandeld.
Elke dag een sunrise en een sunset, die elke dag anders is en elke keer anders mooi is en waar je soms gewoon sprakeloos van wordt of zelfs een traantje bij kan laten. Dit geldt ook voor de sterrenhemel in de avond. Omdat je in de middle of nowhere zit, is er geen licht en kan je alle sterren in de hemel zien. Het is niet te beschrijven hoe mooi dit is en hoeveel sterren er wel niet zijn. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat mijn mond open viel en open bleef en er alleen mr OOOOOO kon zeggen. Zoiets heb ik nog nooit van mn leven gezien.
Tijdens deze dagen hebben we ook sterren door een telescoop mogen bekijken en ik heb zelfs de planeet saturnus gezien. Ik kan je zeggen, het heeft echt een ring/cirkel om zich heeen.
Verder heb ik de Uluru in zijn verschillende buien gezien. (Uluru is bekend omdat het rood kleurt tijdens sunrise en sunset) Stralend, rood, huilend, grauw en gewoon als een grote steen. Ik ben er niet opgeklommen, omdat de Aboriganal mensen dit van je vragen. Toch doen ontzettend veel mensen dit. (de Uluru is heilig voor de Aboriganals en als er wat met je gebeurt voelen zij zich verantwoordelijk, omdat je op hun land ben). Achter de Uluru zit een verhaal, als je er erom heen loopt dan herken je het en het is zo veel mooier om te ervarren, vind ik.
Verder zijn we ook naar de Kata Tjuta (The Olga's) geweest. Daar hebben we gewandeld. Ook dit is weer mooi en rustgevend.

Verder ben ik er achter gekomen dat de Aboriganals een hele grote probleemgroep is in Australie. Drugs, geen geld, soms geen huis, geen werk, drank. Kan je voorstellen, een land dat ooit van jou was, dat op een afschuwelijke manier van je is afgepakt door blanke mensen. Je leeft er nog steeds mr je heb geen macht en geld om voor jezelf en voor je mensen op te komen om iets te doen, het gevoel hebben dat de overheid niet nr je omkijkt mr je cultuur wel gebruikt om toeristen te lokken en zo geld te verdienen. Erg triest en zielig om te zien!!!!!

Ik zeg tot snel. Ik ga lekker duiken en met Nemo spelen en ik hoop veel centjes te verdienen.

XOXO

Foto's volgen snel op hyves, want gratis internet is nu bijna op

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active