ghi5laine.reismee.nl

Nothern Territory

Mijn bezoek aan Darwin was erg kort maar zeer leuk. Het is erg tropisch warm in Darwin, drukkend en plakkend, dat is het droge seizoen. Ik hou van de zon maar in Darwin wil ik graag het liefst in de schaduw lopen.
Wat grappig was, ik was aan het lezen op het strand in de schaduw van een boom, hoor ik in een keer een Australier tegen zijn vriend zeggen; 'I think it is a kind of cold now'. En dat terwijl het 33 graden is. Kan je nagaan hoe warm het in Darwin is in het natte seizoen.

Ik ben dus vorige week donderdag aangekomen in Darwin. Darwin city is vrij klein en het is zijn mr 3 straten. Voor de echte shoppingmalls en bedrijven moet je in de buitenwijken zijn. Ik heb niet veel gedaan in Darwin, veel op het strand gelegen en een boekje lezen, Verder heb ik veel leuke mensen van mijn leeftijd ontmoet om lekker mee te praten.
Op donderdag en zondag heb je in Darwin een Sunset market. Dit is een markt aan het strand, Mindell Beach, waar je lekker eten kan halen en leuke hebbedingetjes kan kopen. Ik ben er zondag heen geweest en heb toen lekker op het strand mn avondeten gegeten terwijl de zon onderging. Super mooi.

Ook heb ik een dag tour gedaan naar de Litchfield National Park. Eigenlijk wilde ik een tour naar de Kakadu National Park maar omdat het droge seizoen net begonnen is, waren veel bezienswaardigheden gesloten. Dit zeiden ook veel mensen en ben dus blij dat ik dat niet gedaan heb, bespaard me ook weer geld. Litchfield National Park is Kakadu in het klein.
We zijn eerst naar de Adelaide river gegaan. Hier hebben we een krokodillen cruise gedaan. Krokodillen worden gelokt naar de boot met een stuk vlees en probeert er dan naar te happen. Het vlees hangt aan een touwtje dus als de krokodil wil happen, dan wordt het vlees omhoog getrokken en je ziet de krokodil dan springen. Erg indrukwekkend en je beseft dan dat je niet in het water wilt springen. Ik heb veel verschillende lengtes gezien. Van 3 meter tot wel 6 meter. Het zijn echt enge beesten maar mooi om te zien.
Hierna zijn we naar de Litchfield National Park gegaan en hebben we verschillende watervallen bezocht. Hier kon je als dat mocht in zwemmen. Sommige watervallen zijn nog gesloten omdat er nog een gevaar was dat er krokodillen in zwemmen.

Afgelopen woensdag ben ik dus met de trein van Darwin naar Alice Springs gegaan. Een makkie na mn trein reis van Adelaide nr Perth. In Katherine (onder Darwin) hadden we een stop van vier uur. Ik ben toen met de shuttle bus nr de city gegaan, wat mr 1 straat is.
In Katherine wonen echt veel Aborigonal mensen. Ik heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien. Het was meer zwart dan blank. Ze hangen veel buiten en hebben niet veel geld. Ik vind het best zielig om ze te zien maar ben ondertussen ook wel een beetje bang voor ze, omdat ze eng kijken en aggresief praten. Gelukkig doen ze verder niets, behalve geld schooien dan en aan mij altijd vragen wat de tijd is.

In de trein heb ik een Koreaans meisje ontmoet, Yoonie. Zij gaat straks ook samen met mij het vrijwilligers project doen.
Afgelopen donderdag zijn we samen door Alice Springs gelopen. Het is niet groot, mr wel mooi om te zien dat het echt in the middle of nowhere ligt, al merk je er niets van als je in Alice springs rondloopt.
Vrijdag hebben we besloten om een fiets te gaan huren en door de West Macdonnell National Park te gaan fietsen. Erg mooi en indrukwekkend. We hebben in totaal in 6 uur 48 km gereden en je kan nu wel raden dat ik na 2 maanden niet meer op een fiets gezeten heb, dat mn kont achteraf erg pijn deed. En om eerlijk te zijn voel ik het nu, na twee dagen nog. Maar het was erg leuk.

Gister hebben zijn we naar de Telegraph Station gewandeld. Dit is zal mr zeggen het begin van Alice Springs, waar het allemaal mee begonnen is (nu is het dus een echte stad). s' Avonds heb ik wat gekookt voor ons (Yooni eet soms alleen mr een appel en een banaan voor avondeten om zo geld te besparen voor haar reis) Yooni vond het erg lekker en bleef mr opscheppen. Ik kan me voorstellen als je al twee dagen geen echte maaltijd op heb.

Morgen gaan we dus nr de Uluru National Park, waar onze vrijwillegers project begint. We moeten buffel gras plukken. Dit is afkomstig uit Arika en is bedreigend voor de natuur in de Uluru National Park. Het wordt dus tien dagen hard werken denk ik. Bij deze wil ik dan ook zeggen dat ik de komende tien dagen niet bereikbaar ben, omdat ik echt in de middle of nowhere zit zonder internet en bereik op mn telefoon.

Na mn vrijwillergers project ga ik naar Cairns, waar ik een maand za verblijven om te duiken en jah nu moet het toch helaas echt gebeuren, werken.......

See ya soon again.

XOXO

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active