ghi5laine.reismee.nl

I LOVE PERTH

Het is herfst, de zon schijnt volop en het is niet koud.....hoe kan dat nou????
In Perth kan het, 27 graden (wat aanvoelt als 30+), lekker aan het strand liggen, grote stad waar je goed kan shoppen......Wat wil je nog meer, ik hou er van!!!!

Mijn avontuur in Perth is vorige week zondag al begonnen. Ik ben vanuit Adelaide met de trein naar Perth gegaan. Het is wel 2 dagen zitten in de trein, maar erg goed te doen en erg gezellig.(voor een groot deel van de treinreis, rijdt de trein nog niet eens 100 km per uur, vandaar dat het zolang duurt). In de trein kan je gewoon eten kopen (maar ik als backpacker neem natuurlijk mn eigen eten mee), de toilet wordt regelmatig schoongemaakt en je kan zelfs douchen in de trein, wat erg grappig is. De stoelen waren ook relax, je kan er bijna in liggen als je wilt, voor een goede nachtrust.
Ik heb veel moois gezien tijdens de treinreis, mooie zonsopgang en mooie zonsondergang, verder zie je af en toe schappen, koeien en kamelen en soms kom je ook nog eens een dorp tegen. Voor de rest was het veel roodbruine grond en groene bomen en struiken.

Ik heb nog niet echt veel dingen gedaan hier in Perth, vooral veel rondgelopen, genieten van het mooie weer en aan het strand liggen.
Afgelopen donderdag heb ik samen met een Amerikaans meisje; Carolyn, Kings Park bezocht. Kings Park is nog groter dan Central Park in NY en is ook de grootste openbare park ter wereld. Het is er echt super mooi, het ligt gelegen op een heuvel en vanuit het park kan je dan mooi naar Perth en de Swan River kijken.

Afgelopen zaterdag heb ik met wilde dolfijnen gezwommen in Rockingham (een plaatsje net onder Perth). Het zijn echte wilde dolfijnen, want ze worden niet gevoerd en niet getraind, wat in meeste gevallen wel zo is. Aan boord deden we eerst onze wetsuit aan, hiernaar zijn we op zoek gegaan naar de dolfijnen. Als we ze eenmaal gevonden hebben, is het supersnel het water in met je groepje en elkaar vasthouden, het enige wat je hoeft te doen is liggen en je hoofd in het water houden, blijven ademen en kijken naar de dolfijnen. (je wordt voort getrokken door een motertje) Er is dan een dolphin boy/girl die ook rond zwemt met een motortje en die probeert de dolfijnen zover te krijgen dat de dolfijnen bij ons gaan zwemmen en spelen. Soms hebben de dolfijnen zin en soms net als ons mensen, hebben ze geen zin en zwemmen ze weg. Het is super leuk en mooi om dolfijnen te zien zwemmen en het zijn hele slimme dieren. Ze zijn trouwens echt super groot, je kan ze ook horen onder water, wat echt leuk is. Verder overkomt mij altijd hele stomme/domme dingen als ik lekker enthousiast ben. Zo waren er op een gegeven moment wel 8 dolfijnen en ik wilde ze allemaal zien, dus ik met mn hoofd te diep in het water, waardoor er water in mn snorkel kwam. Ik ging hierdoor watertrappelen (wat dus helemaal niet mag, want dit schikt dolfijnen af) en schopte hierdoor bijna een dolfijn per ongeluk. Gelukkig is dit niet gebeurt en heb ik geen 1 dolfijn geraakt.

Gisteren had ik mijn Pinnacles day-tour.
In de ochtend hebben we eerst een wildlife park bezocht, hier heb ik koala's, kangaroo's en een wombat van dichtbij mogen bekijken en mogen aanraken. Daarna zijn we nr Jurien Bay gegaan, hier worden heel veel lobsters gevangen. 95% van de lobsters die worden gevangen is bestemd voor expport.
Hierna hebben we Pinnacles bezocht in de Namburg National Park. Pinnacles zijn langwerpige/puntige rotsen die uit de grond komen en er zijn er wel meer dan 20.000 van. (ik weet hoe ze ontstaan zijn mr heb nu ff geen zin om dat uit te leggen, want ik moet er ook bij tekeken)
En als allerleukste zijn we met ons busje in de duinen van Lancelin gaan 4 wheel driven. Echt super leuk, want alle japanse/chinese meisjes gillen als een gek terwijl dat niet nodig is, maar dat maakt het leuk. En als laatst nog sandboarding in de duinen, wat wel leuk is, maar het nadeel is dat je helemaal onder de zand komt te zitten, als je ook maar 1 verkeerde beweging maakt.

Mijn verdere planning is als volgt:
Morgen komen er twee meisje naar Perth, Dara en Isabel, die ik in Adelaide heb leren kennen. Ik kijk er super veel naar uit om ze weer te zien. Vrijdag 8 mei ga ik richting Darwin waar ik 5 dagen verblijf en daarna ga ik naar Alice Springs waar ik mijn vrijwilligerswerk project heb.

Tot zover weer en zie mijn hyves voor foto's.

See ya and no worries.

XOXO

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active