ghi5laine.reismee.nl

Adelaide

Jaaaaa hier ben ik weer. Ik ben nu in Adelaide en het bevalt me hier prima. Een gezellig en fijne stad om rond te lopen en niet zo groot als Sydney en Melbourne. Afgelopen dinsdag zijn we naar het strand geweest en hebben we dolfijnen in de zee gespot. Verder hebben Marije en ik veel rondgelopen hier in Adelaide. Gister zijn we naar de Baross Valley (wijngebied) geweest en hebben we lekker veel wijn geproefd (toek toek op de vroege ochtend), ook zijn we gister hier uitgeweest. Dit viel erg tegen. We kwamen in een discotheek terecht met dronken achtienjarigen. We hebben dus maar een drankje gedronken en zijn toen maar weer naar huis gegaan. Marije is vanochtend met de trein terug naar Sydney gegaan en ben ik dus weer helemaal alleen.

De dagen daarvoor heb ik veel gedaan. Ik heb met Marije, na mijn week in Shepparton nog 3 dagen doorgebracht in Melbourne. Hier hebben we o.a. het Melbourne Aquarium, Melbourne Zoo en Ratio Tower (360 graden Melbourne) bezocht, lekker gegeten en onze Great Ocean Road geregeld. Wat achteraf bleek, niet zo makkelijk te gaan als we dachten. Omdat het pasen was (een hele feest hier in Australie), waren er geen auto's beschikbaar om in Melbourne te huren en in Adelaide terug te brengen, dus moesten we onze plannen omgooien. Uiteindelijk hebben we toch een auto kunnen huren, maar deze moesten we dan ook weer terugbrengen in Melbourne. Dit hebben we maar gedaan en zijn toen van Melbourne naar Adelaide gevlogen.
Op dag 1 hebben we Wilson Proms (national park) bezocht waar we veel hebben gewandeld en zelf een grote slang zijn tegengekomen. Het is een super mooi gebied, mooi bos, mooi strand en zee, het is alleen jammer dat er in dit park bosbranden zijn geweest. De gevolgen hiervan is heel goed te zien en merkbaar. Zo zonde. Na Wilsons Proms zijn we naar Philip Island gereden en waren we nog net op tijd voor de Pinguin parade. Nadat de zon onder is, komen deze aan land...zo schattig!
Op dag 2 hebben we op Philip Island de koala park en de Nobbies (rosten in de zee waar je zeehonden kan spotten) bezocht. Koala park is superleuk en het zijn leuke diertjes om te zien.
Na Philip Island zijn we naar Port Sea gereden om vervolgens met de ferry naar Queensqliff te gaan en om daar te overnachten.
Op dag 3 is onze Great Ocean Road dan echt begonnen. We hebben als eerst een stop gemaakt bij Bells Beach @ Torquay. Hier hebben we de Rip Curl, World Surf Cup wedsrtijd bezocht. Het schijnt een surfwedstrijd te zijn waar de allerbeste surfers van de wereld naar toe komen. Super leuk om mee te maken. Het weer zat niet echt mee en het was best koud. We zijn dan ook maar snel door gegaan. Na de surf wedstrijd zijn we door gereden naar het plaatsje Lorne en hebben we hier overnacht in een TENT....jawel, jullie lezen het goed, EEN TENT...(moet je al lachen Ya???) Ghissie heeft geslapen in een tent. Het beviel me goed en met extra dekens heb ik het helemaal niet koud gehad.
Dag 4 was echt super gaaf. We hebben eerst een rain forest wandeling gedaan in Otway National Park en zijn daarna doorgereden naar de Twelve Apostels. Super mooi om te zien. Hierna zijn we doorgegaan naar Port Campel waar we gingen overnachten. Nog voor de zon onderging zijn we weer teruggegaan naar de Twelve Apostels en hebben daar gewacht tot de zon onderging en helemaal in de zee verdwenen was. En ja, na dit was gebeurd, kwamen er weer pinguins het land op. Super schattig om te zien.
Op dag 5 moesten we weer terug naar Melbourne en onze vlucht naar Adelaide te halen.

Mijn planning voor de volgende dagen is om Kangaroo Island te bezoeken en om nog een paar dagen in Adelaide te verblijven en daarna richting Perth te gaan met de trein. In Perth hoop ik een beetje te kunnen werken, aangezien hier in Adelaide niet veel werkgelegenheid is.

Verder wil ik iedereen nog bedanken voor de super leuke filmpjes die jullie hebben gemaakt. Ik ben er erg blij mee en als ik jullie mis, dan kijk ik er naar. En wil ik iedereen ook bedanken voor alle berichtjes die jullie achterlaten.....SUPER LEUK.

See ya next time XOXO

En jah.....voor foto's......zie hyves...sorry!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active